کلینچینگ روشی متفاوت جهت اتصال مکانیکی ورق ها

کلینچینگ روشی متفاوت جهت اتصال مکانیکی ورق ها

کلینچینگ روشی متفاوت جهت اتصال مکانیکی ورق ها

جهت اتصال ورق های فلزی از روش های مختلفی استفاده میشود که کلینچینگ یکی از این روش هاست.فرآیند کلینچ کردن روشی برای مونتاژ ورق فلزی بدون جوش یا بست است.کلینچ کردن در یک مرحله انجام می شود و از این رو یک تکنیک ارزان و ساده برای اتصال مکانیکی ورق های فلزی به یکدیگر است.

بر اساس این فرآیند مقرون به صرفه، سریع و تمیز می توان مواد فلزی مختلف مانند فولاد، فولاد ضد زنگ و آلومینیوم با ضخامت های متفاوت را به هم متصل کرد.استفاده از دستگاه کلینچ بسیار ساده است و آنها را میتوان به راحتی در فرآیندهای تولید گنجاند.

در ادامه در مورد این فرآیند اتصال توضیحات بیشتری خواهیم داد.لطفا همراه ما باشید.

مزایای اصلی کلینچ چیست؟

کلینچ در مقایسه با روش‌های اتصال سنتی مانند جوش نقطه‌ای، پرچ، پیچ یا چسب، ویژگی‌های متفاوتی از جمله هزینه تولید پایین، کار آماده‌سازی کم، ایمنی و سازگاری با محیط زیست، تکرارپذیری و دوام را ارائه می‌دهد.

بسیاری از مشتریان ما برای حل مسائل فنی، کاهش هزینه های تولید، سرعت بخشیدن به تولید یا حل مسائل زیست محیطی یا ایمنی خود، از روش های اتصال سنتی مانند جوش به کلینچ روی آورده اند.

یکی دیگر از مزایای کلینچ در مقایسه با جوشکاری، این است که اجازه می دهد تا مواد غیر مشابه (مانند فولاد و آلومینیوم) به یکدیگر متصل شوند.کلینچ،بر خلاف جوشکاری، نیازی به درمان سطوح قبل از اتصال ندارد و همچنین هیچ اثر حرارتی در قطعات ایجاد نمی کند.از منظر ایمنی، جرقه، قوس یا دود وجود ندارد این فرآیند سطح فلز را خراب نمی کند که بسیار مفید است.

اقتصادی

  • بدون اقلام مصرفی
  • مصرف برق بسیار کم
  • هزینه نگهداری کم
  • هیچ مهارت خاصی لازم نیست.

کارایی

  • استحکام بسیار خوب
  • بدون خطر خوردگی
  • بدون آسیب به پوشش و بدون سوختگی
  • بدون بار حرارتی در ناحیه اتصال
  • ایمنی را برای کاربران تضمین می کند.

زیست محیطی

  • مصرف انرژی کم (20 برابر کمتر از جوشکاری)
  • بدون دود، بدون جرقه، بدون آسیب حرارتی
  • آرام، ساده و سریع
  • بدون نیاز به درمان قبل / بعد فرآیند

مزایای اصلی کلینچ چیست؟

تفاوت جوشکاری و کلینچ کردن

جوشکاری فرآیندی است که در آن سطوح فلزی توسط گرمای حاصل از مقاومت در برابر جریان الکتریکی به یکدیگر متصل می شوند.با این حال، کلینچ، یک فرآیند مکانیکی برای اتصال فلز به یکدیگر است.هر روش جوانب مثبت و منفی خود را دارد.این به شما بستگی دارد که تصمیم بگیرید کدام یک برای تولید شما مناسب است.

مهمترین مزیت جوش نقطه ای قیمت اولیه خرید دستگاه جوش نقطه ای است.این تقریباً نصف هزینه خرید یک دستگاه کلینچ معمولی است.

در جوشکاری به دلیل گرمای شدید مورد نیاز برای قرار دادن فلز در کنار هم، سطوح می‌سوزند و متخلخل می‌شوند که در صورت عدم استفاده از آستر یا رنگ آمیزی به زودی باعث زنگ زدگی می‌شوند.بعلاوه جوشکاری نقطه ای فلزات غیرمشابه، مانند آلومینیوم به فولاد، اگر غیرممکن نباشد، دشوار است.

یکی از مزایای اصلی کلینچ جلوگیری از خطرات ایمنی است.اکثر دستگاه های کلینچ پنوماتیک هستند و نیازی به برق ندارند.هیچ جرقه یا خطر آتش سوزی وجود ندارد و هیچ تنش حرارتی به قطعه وارد نمی شود.

از آنجایی که نیازی به رعایت نکاتی نیست، زمان توقف تولید و تعمیر و نگهداری ابزار کاهش می یابد.

بر خلاف جوش نقطه ای، کلینچ توانایی اتصال مواد غیر مشابه را دارد.اتصال آلومینیوم به فولاد امکان پذیر است.همچنین، مواد از پیش رنگ شده و با پوشش نازک را می توان بدون ایجاد هیچ گونه تخریب سطحی به هم چسباند.

در نهایت فرآیندهای جوشکاری نقطه ای و کلینچ هر دو زمانی که به درستی انجام شوند، به خوبی کار می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *